Om uppdraget

Kund: Karo Healthcare AB

Uppdrag: Bygga ny hemsida med stöd för E-handel, Utbildningsserien, E-commerce roll och Rapportverktyg.


Specifikation

Indy Beauty, ett av Karo Healthcare AB’s varumärken önskades lyftas ut till att bli en helt egen e-handel. Tidigare fanns det en sajt som enbart användes som showroom och länkade vidare till apotek i Sverige.

Genom en behovsanalys insåg vi att kunskap och resurser inom e-handel, digital försäljning (D2C) och löpande vidareutveckling av en e-butik behövde förstärkas. Utöver att hjälpa Indy Beauty med den tekniska plattformen så axlar vi idag också en roll som e-commerce manager för e-butiken och kör vår utbildningsserie för att teamet ska bli mer trygg och självgående. Vårt rapportverktyg E-commerce Analysis Tool hjälper även kunden att på en daglig basis att samla all analytisk data från e-butiken på en plats där de sedan kan jobba proaktivt utifrån insikter. Genom vår helhetslösning för e-handel så är vårt mål att skapa långsiktigt värde för Indy Beauty.

Några ord från Frida Svedberg på Indy Beauty

För oss är det viktigt att vara nära vårt Indy community och därför är detta ett betydelsefullt nästa steg i vår utveckling. Som en del av den satsningen är det viktigt att ha en duktig partner som kan erbjuda en smidig helhetslösning för vår e-butik och därför valde vi att samarbeta med Grow Me.

Det är ett samarbete vi är väldigt glada över att ha valt säger Frida Svedberg, Head of Marketing på Indy Beautys ägare Karo Healtcare AB.

Launch day!

Kommer sajten hålla? Kommer vi ens få någon trafik? Har vi gjort rätt?
Hur kommer den att mottas av kunderna? Kommer allt vårt slit löna sig?

Att starta en e-handel är en utmanande uppgift som kan väcka oro och tvivel hos nya företagare. En lyckad lansering kräver inte bara rätt kompetens, utan också noggrant planerande och strategiskt tänkande. Det finns emellertid flera faktorer som kan påverka huruvida sajten kommer att lyckas och om den kommer att generera tillräckligt med trafik och kundmottagande.

En viktig faktor är marknadsföring, utan en effektiv marknadsföringsstrategi kan det vara svårt att dra till sig trafik till sajten och skapa medvetenhet om dina produkter eller tjänster. Genom att använda olika marknadsföringskanaler som sociala medier, epostmarknadsföring, sökmotoroptimering och betald annonsering kan du öka synligheten och nå ut till din målgrupp.

En annan viktig faktor är användarupplevelsen på din webbplats. Enkel navigering, snabb sidhastighet, responsiv design, smidig köpprocess och tydlig produktinformation är avgörande för att kunderna ska ha en positiv upplevelse och återkomma till din sajt.

Lansering2
GROWME_Square_Logo_Black

Några ord från Sofia Sundborg på Grow Me

Att jobba med Indy Beauty är ett av de roligaste uppdragen jag har haft. Det kombinerar passion för skönhet och kreativitet med ett fantastiskt team och en inspirerande vision. Att vara en del av denna innovativa och framgångsrika resa ger mig stor glädje. Att se våra idéer och ansträngningar bli framgångsrika lanseringar är otroligt tillfredsställande.

Det är inspirerande att se hur Indy Beauty strävar efter att erbjuda högkvalitativa och veganska produkter som som går utöver de vanliga, de främjar även en hälsosam livsstil och en positiv självbild. 

BOKA ETT MÖTE MED OSS!