Öka din försäljning med effektiv


E-postmarknadsföring
En av de mest kraftfulla marknadsföringskanalerna är E-postmarknadsföring. Vi på Grow Me arbetar med Klaviyo, där du kan på ett smidigt sätt kan automatisera dina mail genom att sätta upp det i flera olika flöden.
Hur fungerar e-postmarknadsföring?
E-postmarknadsföring har blivit en kanal som fungerar både som direktmarknadsföring, såväl som digital marknadsföring för att marknadsföra företagsprodukter eller tjänster. Det är ett optimalt verktyg som du kan använda för att stärka ditt varumärke eller lära känna dina kunder allt bättre. Därför är e-postmarknadsföring ett nödvändigt komplement i din marknadsföringsstrategi.
E-postmarknadsföring är dock en tuff kanal med stor konkurrens, vilket kan göra det svårt att sticka ut. Därför är relevans av stor vikt. Relevans kommer över tid stärka varumärket och få dig att lära känna kunderna bättre – vilket är något alla företagare strävar efter. Men hur gör man detta? Utgå från dina olika målgrupper och skapa personlig content till dem. På så sätt bygger du över tid upp en kredibilitet och starka kundrelationer. Ett tips är att flitigt A/B testa dina mail så du lär känna dina målgrupper allt bättre.
Det finns fyra olika varianter av mejl du borde använda dig av
- Email Newsletter – Nyhetsbrev för att bygga relationer, öka engagemang och lojalitet
- Acquisition Emails – Förvärva kunder som inte genomfört ett köp ännu men är intresserad.
- Retention Emails – Behålla tidigare kunder.
- Promotional Emails – Erbjudanden, kampanjer etc.
Detta kanske låter som mycket jobb – men det är bra att komma ihåg att datadriven e-postmarknadsföring är en av de kanaler som har de lägsta kostnaderna i relation till en hög avkastning.