Grow Me Johnnys tankar om verktygen:
”Det som är smidigt är att Klaviyo erbjuder analyser direkt i verktyget och deras gränssnitt gör den till ett grymt val för alla med e-handel. Detta tillsammans med en att kunna göra väldigt personliga och anpassade nyhetsbrev så är det en stark anledning till val av plattform om man vill fokusera på målgruppssegmentering.
Med Klaviyo kan du även sätta upp branschspecifika jämförelser för att hjälpa dig att jämföra din prestanda gentemot andra organisationer inom din bransch. Och ju fler e-postkampanjer du skickar, desto fler insikter och jämförelser med din tilldelade ”peer group” finns tillgängliga i Klaviyos analysverktyg.
I jämförelsen mellan Klaviyo och Mailchimp sticker Klaviyo ut som det “bättre” valet, särskilt för e-handelsbutiker som vill öka försäljning genom e-postmarknadsföring. De fördelar som finns med Mailchimp, såsom att snabbt kunna skapa upp en enhetlig profil med Mailchimps Creative Assistant ur ett omnichannel perspektiv är bra och lyxigt. Men jag skulle argumentera att Klaviyos dynamiska segmentering och att ha ett fokus på e-handel väger tyngre. För i slutet av dagen är det där du kan göra pengar, genom att kunna säkerställa relevans till kunderna.”