Om uppdraget

Kund: Loop i Sundsvall AB

Uppdrag: Strategisk och operativ hjälp med e-handeln med fokus på betald marknadsföring och analys.


hairsale

Specifikation

Under det hittills 5-åriga samarbetet mellan Hairsale och Grow Me har vi levererat både strategisk och operativ hjälp inom e-handel, med fokus på betald marknadsföring som Google Ads, Meta Ads och e-postmarknadsföring via Klaviyo.

Vi har skapat riktade och personliga kampanjer som konverterar besökare till kunder. Med exempelvis Klaviyo så har vi automatiserat ett flertal e-postmeddelanden baserat på beteende, skapat anpassade segment och vi analyserar resultaten för att ständigt förbättra kampanjerna. Förutom marknadsföring är kundupplevelsen på webbplatsen en prioritet för oss. Vi arbetar kontinuerligt med att optimera och förbättra användarupplevelsen för kunderna. Vi tror att en trygg och trevlig upplevelse på sajten leder till ökad kundnöjdhet och ökad konvertering.

Sedan 2018 har Hairsale, tillsammans med Grow Me samarbetet, mer än fördubblat sin försäljning. En ökning på den generella månadsförsäljningen, från 400.000kr till 1.000.000kr.

hairsale.se

Några ord från Peter Uvhage på Hairsale

Det bästa med Grow Me är att ni levererar det ni lovar, och har ett språk i kommunikationen som man förstår. Och att ni inte pushar!

Det känns som att ni är en av ”oss”, i kommunikation med ”dom andra” säger Peter Uvhage, VD på Hairsale.

BOKA ETT MÖTE MED OSS!